Üzleti szimulációk iskoláknak

EcoSim Edu Szimuláció – a komoly játék!

A szimulációs játékokat nem azért nevezik játéknak, mert nem komolyak - épp ellenkezőleg, nagyon is azok. Játéknak az élvezetességük és az általuk nyújtott különleges élmény miatt nevezhetőek.

Célunk, hogy az Edu szimulációkkal az Oktatók munkáját megkönnyítsük és élvezetesebbé tegyük a tanulást és a tanítást is.

Miért hasznos az üzleti szimuláció a diákok és az oktatók számára?

  • A szimulációkkal gyakorlati tapasztalatot adunk, a részvétel általi tanulás (learning-by-doing) során elmélyítjük, élményekhez kötjük a tudást.
  • Az Edu összetett gazdasági modell segítségével szimulálja a versenypiaci környezetet, amelyben a gazdasági vezetői szerepben hoznak döntéseket a résztvevők.
  • Üzleti szimulációinkkal kiválóan oktatható a pénzügy, a marketing, az elemzés, a stratégiai menedzsment, a vezetői szemlélet, fejleszthető az üzleti éleslátás, a problémamegoldás, a döntéshozás és a csapatmunka.
  • A szimuláció jól kiegészíti a hagyományos oktatási struktúrát, lehetővé téve az aszinkron tanulást is azáltal, hogy a szimulációval házi feladatként, saját időbeosztásban is tanulhatnak a résztvevők. És az, hogy számítógépes játékkal “játszanak”, önmagában is motiváló lehet számukra.
  • Az egyszerű alkalmazhatóság érdekében könnyű hozzáférésű, web böngészőből futtatható rendszerben működő szoftvereket fejlesztettünk.

A szimulációink általános jellemzői

A szimulációk gyakorlatorientált, oktatási célú vállalatirányítást modellező szoftverek. A stratégia tervezés, a piac és a versenytársak elemzése, a vállalatirányítási döntések és azok eredményeinek gyors visszajelzése során átfogó gondolkodásra késztetjük a diákokat.

  1. Bemutatnak egy teljes vállalatot és a cég piacát, az irányítást a játékosok kezébe adva, akik periodikus (éves vagy negyedéves) stratégiai döntésekkel vezethetik a cégeket.
  2. A versengő piaci környezetben a cégek hatással vannak egymásra, hisz egyazon piac vevőiért versenyeznek. A versenyhelyzet extra motivációt biztosít a résztvevőknek.
  3. Azonnali eredmény, automatikus kiértékelés. Az EcoSim Edu szimulációs rendszere a döntési határidő után szinte azonnal elérhetővé teszi az eredményeket, segítve az oktatói értékelést és a résztvevői önelemzést, illetve gördülékennyé téve a képzést.
  4. Döntéstámogatási kalkuláció. Más szimulációkkal ellentétben nálunk aktív döntéstámogatást biztosítunk. A szimulációba beírt döntések (tervszámok) alapján előre kalkuláljuk az összes pénzügyi és kereskedelmi kimutatást, ezáltal a résztvevő meggyőződhet a beállított stratégiája eredményességéről.
  5. Komplex döntéshozás. A nagy számú beállítható változónak és a döntéstámogatási kalkulációnak köszönhetően változatos stratégiákat lehet kipróbálni, mielőtt véglegesítjük a beállításainkat. Így átgondoltabb, tudatosabb a tanulás és a gazdasági összefüggések megértése. Továbbá az adott perióduson túlmutató döntési lehetőségekkel a hosszabb távú tervezést is fejlesztjük.
  6. Stratégiai fejlesztési és zöld vállalati projektek. A periodikus döntések (árazás, létszám, termelés stb.) mellett stratégiai fejlesztési projektekről is döntést hoznak a játékosok. A szervezetfejlesztést, értékesítést támogató projektek mellett zöld beruházások (energiahatékonyság, felelős működés) is szerepelnek a kínálatban.
  7. Számos iparág. Vállalati szimulációink számos iparágra specializáltan érhetőek el, így az adott tantárgyhoz vagy leginkább illeszkedőt választhatod az oktatás színesítésére. Mérnök és IT területeken tanuló résztvevők számára vonzó a gyártóüzem, vagy szoftvercég szimulációnk.
  8. Teljesítménymutatók és elemzés grafikonok. A szimulációink az általános grafikonok (kereslet alakulása, stb.) mellett a résztvevők teljesítényét összehasonlító, az elemzést támogató diagramkészletet is tartalmaznak. Emellett az összetett teljesítménymutatók is alapot adnak a különböző értékelési szempontoknak (minőség, elégedettség, ROR, terv-tény termelés, stb.).
  9. Felelős működés bemutatása. A jövő vállalkozói, vezetői képzése során törekszünk a felelős vállalatvezetés és a fenntartható működés megjelenítésére is. Szakszervezeti szabályok, vevőelégedettség, munkavállalói elégedettség, finanszírozási kockázatok felelős kezelése is része a szimulációinknak.

A szimulációs oktatás levezetése

Az EcoSim Edu rendszerben a licenccel rendelkező oktató indíthat szimulációs kurzust. 

A szimulációs oktatás levezetése a résztvevők szemszögéből:

  1. Kurzusszervezés. A kurzus megkezdése előtt fontos az értékelési szempontok és kiegészítő feladatok és pontszerzési értékelési struktúra kidolgozása. Példa: szimulációs teljesítmény 60%, üzleti stratégia prezentációja 40%-os súllyal esik latba az értékeléskor. Ezt követően az Edu felületén a Lobbiban az Oktató felelőssége a szimuláció kiválasztása, az időzítés beállítása, valamint a résztvevők számára meghívó e-mail küldése.
  2. Bevezető óra és tesztforduló élőben, együtt. 1-2 döntési körrel gyakoroltasd be a résztvevőkkel a szimulációs felület használatát, miközben ők kialakíthatják a saját stratégiájukat. A programban szereplő kimutatások közös elemzése nagyon hasznos.
  3. Éles forduló 4-6 (esetleg 8) döntési körrel.
  4. Értékelés, visszajelzés a fordulók során. Mivel az eredmények számszerűen összehasonlíthatóak, így a résztvevők (adott virtuális piacon belül), egyértelműen rangsorolhatóak. Nagyon tanulságos a periódusok eredményeinek elemzése, mindenképpen érdemes időt szakítani rá, ehhez az Edu grafikonjai kiváló segédeszközök. Fontos a játék közben felmerülő problémák megvitatása, mert így lehet a legtöbbet tanulni.
  5. Zárás. A szimuláció utolsó döntési körét követően az előre kommunikált értékelési rendszer alapján osztályozzuk a résztvevők teljesítményét. Javasoljuk, hogy ne a sorrendet, hanem a relatív teljesítményt (mennyivel maradt el a piaci első helyezettől a csapat) értékelje, ami egy szoros verseny és kiváló teljesítmények esetén reálisabb képet ad.

Referenciák

Egyetemek, főiskolák

  • Budapesti Corvinus Egyetem
  • Budapesti Gazdasági Egyetem Külkereskedelmi Kar
  • Budapesti Gazdasági Egyetem Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg
  • Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
  • Kaposvári Egyetem
  • Debreceni Egyetem
  • Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kar
  • Miskolci Egyetem Gazdálkodástudományi Kar
  • Sapienta Erdélyi Magyar Tudományegyetem
  • Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar
  • Eötvös József Főiskola
  • Szent István Egyetem GTK Marketing Intézet, Gödöllő
  • Pannon Egyetem Georgikon Kar
  • Dunaújvárosi Egyetem - Közgazdaságtudományi Intézet
  • Eszterházy Károly Egyetem Gyöngyösi Campus
  • Atalanta Oktatási Központ
  • Neumann János Egyetem
  • Milton Friedman Egyetem
  • Pécsi Tudományegyetem
  • Bezerédj István Szakképző Iskolai Tagintézmény, Szekszárd

Középiskolák

  • Bethlen Gábor Közlekedési és Közgazdasági Szakközépiskola, Budapest
  • Scheiber Sándor Gimnázium
  • Szent László Szakképző Iskola
  • Atalanta Üzleti Szakközépiskola, Budapest
  • Bródy Imre Gimnázium és Szakközépiskola, Ajka
  • Kada Elek Közgazdasági Szakközépiskola, Kecskemét
  • Károly Róbert Szakközépiskola és Szakiskola
  • Keszthelyi Közgazdasági Szakközépiskola
  • Kossuth Zsuzsanna Műszaki Szakközépiskola, Hódmezővásárhely
  • Kőszegi Mezőgazdasági és Kereskedelmi Szakközépiskola
  • Kultsár István Gazdasági Szakközépiskola, Komárom
  • Podmaniczky Frigyes Közgazdasági Szakközépiskola, Budapest
  • Radnóti Miklós Közgazdasági Szakközépiskola, Pécs
  • Sátoraljaújhelyi Közgazdasági Szakközépiskola
  • Energetikai Szakközépiskola és Kollégium Paks
  • Sipkay Barna Kereskedelmi Szakközépiskola és Szakiskola, Nyíregyháza
  • Számalk Rt. OKK (University of Hertfordshire)
  • Szombathelyi Közgazdasági Szakközépiskola
  • Hunyadi János Általános Iskola Gimnázium Szakközépiskola és Kollégium
  • Varga Árpád Szakközépiskola
  • Széchenyi István Két Tanítási Nyelvű Közgazdasági Szakközépiskola

MBA képzések

  • Omegaglen Vezetőképző Kft.
  • Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
  • Budapest Corvinus Egyetem